سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی اولیه سری پرچمداران سامسونگ گلکسی S21

به رسم هر ساله، سامسونگ در مراسم Unpacked The Samsung، از جدیدترین پرچمداران، گجت‌ها و محصولات خود رونمایی کرد که در سال 2021 نوبت به سری گلکسی S21 رسیده بود. سری جدید کهکشانی‌ها در 3 نسخه مختلف رونمایی شد که به ترتیب قیمت و بهره مندی‌های سخت افزاری به شکل زیر تقسیم می‌شوند :

سامسونگ گلکسی S21 (نسخه پایه) | شروع قیمت از 799 دلار

سامسونگ گلکسی S21 Plus | شروع قیمت از 999 دلار

سامسونگ گلکسی S21 Ultra | شروع قیمت از 1200 دلار

 

مهم‌ترین تغییری که در نگاه اول به سری S21 متوجه آن خواهید شد، زبان طراحی جدید این سری از پرچمداران سامسونگ می‌باشد. در طراحی جدید، برآمدگی دوربین بخشی از گوشه‌ی بالایی را گرفته و با فریم فلزی دستگاه یکپارچه شده است که از نظر بسیاری از کاربران، نمای زیبایی به پرچمداران جدید داده است. سامسونگ هم این طرح را "برش کانتور" نامیده و می‌گوید که ظاهری صیقلی و چشمگیر را برای گلکسی S21 به‌ارمغان آورده است. کره‌ای‌ها بر این باور هستند که، زبان طراحی جدید گلکسی اس 21 در دنیای موبایل به یک استاندارد تبدیل خواهد شد، که در آینده بسیاری از برندهای دیگر نیز از آن پیروی خواهند کرد.

همچون همیشه، تصمیم گرفتیم تا نگاهی اولیه و بررسی اجمالی بر جدیدترین پرچمداران سامسونگ یعنی سری Galaxy S21 داشته باشیم؛ پس با ما تا انتهای این مقاله در فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

زبان طراحی جدید و نمایشگر 120 هرتزی

 

بررسی اولیه سری  پرچمداران سامسونگ گلکسی S21

 

به گفته بسیاری از کارشناسان طراحی، سامسونگ سعی داشته که با حفظ ساختار اصلی، تغییراتی در طراحی سری جدید گلکسی S اعمال کند که از طرفی هم برای کاربران قدیمی آشنا باشد و از طرفی دیگر نوآوری را در بطن خود داشته باشد. بازخورد هواداران این برند کره‌ای نشان می‌دهد که سامسونگ به خوبی از پس اجرای این ایده برآمده و اکثر کاربران به زبان طراحی جدید علاقه مند هستند. در این زبان طراحی دیگر خبری از کنسول مستطیلی دوربین نیست و دوربین پشتی با فریم گلکسی S21 یکپارچه شده است. این موضوع باعث شده تا نمای دوربین از حالت پلاستیک و شیشه خارج شده و به یک نمای فلزی براق تبدیل شود که با فریم بدنه همرنگ است. هر 3 نسخه در 4 رنگ عرضه می‌شوند که عبارتند از : مشکی، سفید، صورتی و بنفش. نکته‌ای که در رابطه با رنگ بنفش خانواده S21 بسیار جذاب است، به رنگ فریم آن برمی‌گردد که برخلاف نسخه‌های مشکی،سفید و صورتی که همگی از فریمی همرنگ با بدنه برخوردار هستند؛ در رنگ بنفش گلکسی S21، از فریم با رنگ طلایی استفاده شده که همین موضوع به طرز چشم‌گیری به جذابیت این موبایل افزوده است.

گوشی‌ های سامسونگ گلکسی اس 21 و گلکسی اس 21 پلاس به‌ترتیب از نمایشگرهای 6?2 و 6?7 اینچی با پنل‌های Dynamic AMOLED 2X بهره می‌برند؛ اما وضوح نمایشگر آن‌ها به +FHD کاهش یافته است. عبارت 2X در نام پنل از نرخ نوسازی 120 هرتزی نمایشگر دو گوشی حکایت می‌کند، با این تفاوت که نرخ نوسازی دیگر روی 120 هرتز ثابت نیست و بسته به محتوای به‌نمایش‌درآمده، بین 48 تا 120 هرتز متغیر است. گلکسی اس 21 اولترا از یک نمایشگر 6?8 اینچی بهره می‌برد، اما برخلاف دو مدل دیگر، در نسخه‌ی اولترا وضوح نمایشگر همچنان +WQHD است. کره‌ای‌ها می‌گویند پرچم‌داران جدیدشان به لطف هوش مصنوعی، به‌صورت خودکار نور آبی را در طول روز تغییر خواهند داد تا فشار کمتری به چشم کاربر وارد شود.

 

سخت افزار همیشگی و پشتیبانی کامل از اینترنت 5G

 

بررسی اولیه سری  پرچمداران سامسونگ گلکسی S21

 

برخلاف نسل قبل که ابتدا اینترنت 4G گسترش یافت و سپس تلفن‌های همراه به این کلاس ارتباطی مجهز شدند؛ این بار سرعت گسترش موبایل‌های 5G از این نسل جدید اینترنت پیشی گرفته و با اینکه همچنان در بسیاری از کشورها اینترنت 5G در دسترس نیست؛ بسیاری از موبایل‌ها از این نسل پنجم ارتباط، پشتیبانی می‌کنند. سامسونگ در جدیدترین پرچمداران خود جای حرف و حدیثی باقی نگذاشته و چه در نسخه پایه و چه در نسخه اولترا، پشتیبانی از اینترنت 5G را اضافه کرده است. بر این اساس، کلیه اعضای خانواده S21 قادر به اتصال به آخرین نسل اینترنت بی‌سیم هستند و خریداران این محصولات می‌توانند به راحتی از اینترنت 5G استفاده نمایند.