سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گوشی شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟

?

اگر قصد خرید گوشی جدیدی را دارید و نمی‌دانید که مابین موبایل های دو شرکت سامسونگ و شیائومی، محصول کدام برند را انتخاب کنید و کدام برند گوشی های با کیفیت تر و مناسب تری را ارائه می‌کند، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید. در این مقاله می‌خواهیم به سوال مهمی که در ذهن خیلی از شما به وجود آمده، یعنی همان "گوشی شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟" پاسخ دهیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

گوشی شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟ مقدمه

اگر این روزها قصد خرید یک گوشی اندرویدی جدید را داشته باشید، فارغ از اینکه هدفتان خرید موبایل پایین رده، میان رده یا بالا رده است، محصولات دو برند شیائومی (Xiaomi) و سامسونگ (Samsung) از بهترین انتخاب های پیش رویتان خواهند بود. همانطور که در جریان هستید، طی چند وقت اخیر فروش اسمارتفون های برند شیائومی به شدت زیاد شده و کاربران ایرانی زیادی هم اکنون از موبایل های این شرکت چینی استفاده می‌کنند. در سمت مقابل هم سامسونگ یک برند همیشه آشنا، معتبر و با ثابت شده برای ما ایرانی بوده است.

در سمت دیگر عموما می‌بینیم که اسمارتفون های شیائومی قیمت های بسیار مناسب تری در مقایسه با موبایل های سامسونگ دارند! گاها حتی دیده می‌شود دو اسمارتفون هم رده شیائومی و سامسونگ که از نظر سخت افزار چندان تفاوتی در مقایسه با هم ندارند، تفاوت قیمت عمده‌ای داشته و گوشی سامسونگ چندین هزار تومان یا حتی چند میلیون تومان گران قیمت تر از محصول مشابه شرکت شیائومی خواهد بود! جمیع این مسائل منجر به ایجاد یک سوال در ذهن همه ما می‌شود! گوشی شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟ اگر قصد خرید یک موبایل جدید را داشته باشیم، خرید موبایل کدام برند انتخاب هوشمندانه‌تری است؟

در ادامه این مطلب می‌خواهیم به طور دقیق به مقایسه شیائومی با سامسونگ بپردازیم ودر مورد عملکرد دو شرکت مذکور و موبایل هایشان با شما عزیزان صحبت کنیم. اگرچه این سوال که گوشی کدام برند بهتر است یک سوال کلی بوده واقعا نمی‌توان به آن یک پاسخ مطلق داد اما می‌توانیم برتری اسمارتفون های هر یک از این کمپانی ها در زمینه های مختلف را با هم مقایسه کنیم و مروری بر جزئیات عملکرد هر یک از این برندها طی چند سال اخیر داشته باشیم و نهایتا مشخص کنیم که کدام برند می‌تواند انتخاب بهتری برایتان باشد یا حداقل پس از ارائه اطلاعات کامل، تصمیم گیری نهایی را بر عهده خودتان قرار دهیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید تا در آخر مطلب به پاسخ این سوال که "گوشی خوب چه برندی بخرم؟" برسید.

 

گوشی شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟?

 

اعتبار برند و مدت زمان فعالیت

تقریبا اغلب ایرانی ها نسبت به برندها و محصولات چینی بدبین هستند و این یکی از اصلی ترین دلایلی است که سبب می‌شود خیلی از افراد مابین گوشی های سامسونگ و شیائومی، محصول شرکت سامسونگ را انتخاب کنند! سامسونگ یک شرکت کره‌ای است که تقریبا در تمام دنیا فعال بوده و گوشی های موبایلش در تمام کشورها از آمریکا گرفته تا کشورهای اروپایی و آسیایی عرضه می‌شود. این شرکت با عرضه محصولات با کیفیت طی سال های طولانی توانست اعتبار بالایی کسب کند و در مقایسه با شیائومی برندی قدیمی تر محسوب می‌شود.

کدام برند گوشی بهتر است؟ آیا این موضوع و قدیمی بودن سامسونگ بدان معناست که هیچ شرکت دیگری نمی‌تواند با آن رقابت کرده و محصولات مشابه و با کیفیت تر را روانه بازار کند؟ اگر می‌خواهید پاسخ این سوال که "گوشی شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟" را دریافت کنید باید دیدتان را بازتر کرده و روی برندی مثل سامسونگ تعصب نداشته باشید. درست است که شیائومی برای مدت زمان کمتری در مقایسه با سامسونگ در حوزه موبایل فعالیت داشته اما در همین مدت زمان کم توانسته پیشرفت بی‌سابقه‌ای در این بازار داشته باشد و مطمئنا برای این پیشرفت برنامه‌ریزی دقیق به عمل آورده است. 

عرضه موبایل های با کیفیت از سمت شرکت شیائومی سبب شده که سامسونگ و دیگر برند های تولید کننده موبایل با چالش های بزرگی رو به رو شوند و در درآمدهایشان با افت چشمگیر مواجه گردند. شیائومی این روزها به یک برند جهانی تبدیل شده و کیفیت محصولاتش درست مثل محصولات سامسونگ اثبات شده است، بنابراین اصلا این تصور را نداشته باشید که به دلیل چینی بودن این برند، محصولاتش هم بی‌کیفیت هستند! مگر آیفون های اپل که اغلب افراد عقیده داند با کیفیت ترین موبایل های بازار هستند در چه کشوری تولید می‌شوند؟ بالغ بر 80 درصد آیفون هایی که در بازار ایران عرضه شده‌اند وارداتی کشور چین محسوب می‌شوند.

بنابراین اگرچه مدت زمان فعالیت شیائومی در بازار موبایل کمتر از سامسونگ است و ذکر نام این شرکت به تازگی در بین ایرانی ها رایج شده، اما به جرئت می‌گوییم که اعتبار این برند و کیفیت محصولاتش توان لازم برای رقابت با اسمارتفون های سامسونگ را دارد. با این حال اگر نظرسنجی در بین کاربران ایرانی داشته باشیم مطمئنا اعتبار برند سامسونگ از دید آن ها به مراتب بیشتر از شیائومی خواهد بود اما توصیه داریم شما اینطور تصور نکنید و قاطعانه می‌گوییم که می‌توانید کیفیت موبایل های شیائومی را در مثل موبایل های سامسونگ بالا بدانید که این موضوع اعتبار برند شیائومی را تثبیت می‌کند.

ادامه این مطلب را از فروشگاه اینترنتی هدف بخوانید.

?